Kanaltürk televizyonunda yayınlanan `Dolu Dolu Anadolu` programı, gelecek haftaki programında Adıyaman’ı konu ediniyor. 21 Nisan 2012 Cumartesi günü saat 16.10’da yayınlanacak programın çekimi Adıyaman’da üç günde yapıldı.

Kanaltürk televizyonunun ilgiyle izlenen “Dolu Dolu Anadolu” programının Adıyaman çekimleri üç gündür Adıyaman ve ilçelerinde sürdürülüyor. Programı hazırlayan ve sunan Mert Savaş, Kameraman Taner Omay ve şoför Mehmet Sade’den oluşan üç kişilik çekim ekibi, Gazeteci Yazar Naif Karabatak’ın mihmandarlığında Adıyaman ve Çelikhan ilçesindeki çalışmalarını tamamlandı.

Adıyaman Belediye Başkanı Necip Büyükaslan’ın da konuk olduğu programda, Adıyaman’ın tarihi ve doğal güzellikleri işlendi. Oturakçı Pazarında vatandaşlarla sohbet eden Mert Savaş, Adıyaman’a özgü takıları, halı ve kilimleri de tanıttı.

Perre Antik Kenti’nde de çekimler yapıldı. Müze Müdürü Fehmi Eraslan’ın tarihi bilgi verdiği programda Hülya Temel ver arkadaşları Adıyaman yöresine ait türküleri seslendirdiler.

Şire Pazarı’nda bastık, kesme, üzüm, bal, pekmez ve peynirleri ise Şireciler ve Peynirciler Derneği Başkanı Gani Babar tanıttı. Yaptığı bir birinden güzel bebeklerle adından söz ettiren Zahide Durmaz, Besi Bebekleri tanıttı.

Aile ve kadınlar için tahsis edilen Özbilgin Parkı’nda hanımlara yönelik de bir müzik ziyafeti gerçekleştirildi. Mert Savaş, burada da Adıyamanlı kadınlarla sohbet etti.

Dünyanın en güzel yüzen adacıklarının bulunduğu Çelikhan ilçesinde de çekim yapıldı. Çat Barajı`nda bulunan `yüzen adacıkları` Çelikhan Kaymakamı Murat Uz anlattı. Ekip, Çat barajında bulunan yüzen adacıkların üzerine çıkarak buradaki doğa harikasını izlediler. Program yapımcısı ve sunucusu Mert Savaş, Anadolu`nun her köşesini yıllardır gezdiklerini, Çat Barajı`nda bulunan yüzen adacıkların çok güzel olduğunu söyledi. Kaymakamı Murat Uz, yüzen adacıkların korunması, turizme kazandırılması ve tanıtılması için çalıştıklarını söyledi.

Kaymakam uz yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “Çelikhan ilçemizde bulunan yüzen adacıkların oluşumu bin yıldan fazla olduğu tahmin edilmektedir. Kaymakamlık olarak buraya yaptığımız proje İpek Yolu Kalkınma Ajansı tarafından kabul gördü ve biz bu proje kapsamında adacıklarımızın korunması ve tanıtılması için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.

Bu tür programların ilçemize gelerek yüzen adacıklarımızı tanıtması bizleri memnun etmektedir. Yüzen adacıklar sadece Çelikhan ve Türkiye için değil, tüm dünya için bir doğal ve tarihi mirastır. Bu mirasın kısa sürede yok olmaması için elimizden gelen gayreti göstereceğiz.``

Program ekibi yüzen adacıklar üzerinde alabalık ve kebap pişirerek yüzen adacıkların üzerinde doğayı izlemenin keyfine vardı, tekne gezintisi yaptılar. Çelikhan’daki çekimlere Gazeteci Yazar Mustafa Aloğlu da eşlik etti.

Dolu Dolu Anadolu Programı, her hafta bir kenti konu ediniyor. 21 Nisan 2012 cumartesi günü saat 16.10’da ise Adıyaman, birçok farklı güzellikleriyle tanıtılacak. Ekibin Nemrut gezisi ise hava koşulları nedeniyle iptal edildi.

Bir tesadüfle başladı

Adıyaman’da yapılan çekimlerden memnun olduklarını söyleyen Mert Savaş, Dolu Dolu Anadolu programının nasıl doğduğunu şöyle anlattı; “Hayat ilginç tesadüflerle dolu 3 sene önce bir temmuz günü kanalda otururken Altuğ Demirel`in haydi sen bir Mardin`e git`` demesiyle başladı her şey.

Gidip geldik, ama ortada ne program vardı nede program adı, aradan çok geçmeden Mardin`den bir program çıkıp çıkmayacağı soruldu. çıkar dedik, hemde fazlasıyla. işte o gün ani bir kararla adını koyduk ``Dolu Dolu Anadolu`nun`` ve yayına girdik. dönüşler çok iyiydi… Merak ettik bu başarı tesadüf mü diye. Bir bölüm, bir bölüm daha haydi yeni bir bölüm daha derken bu güne geldik… Tüketimin rekor hızıyla yaşandığı TV dünyasında milyon dolarlık yapımlar yaprak gibi dökülürken biz 3`üncü senemize gelmeyi başardık… Hiç şüphesiz bu kadar uzun soluklu olmamızın en büyük destekçisi Edirne`den Ardahan`a bizi izleyen seyircilerimiz oldu.

Az yol yapmadık. kar kış yağmur çamur demeden yüzbinlerce kilometre kat ettik...

Anadolu insanının sıcaklığına, güler yüzüne, düğününe, yeteneğine ve elbette birbirinden lezzetli yemeklerinin olduğu sofralarına konuk olduk. gün geldi acılarını paylaştık. biz onları, onlarda bizi çok sevdi. kimi zaman köy kahvelerindeki keyifli sohbetler yüzünden programı çekememe tehlikesi ile de karşı karşıya kaldık.

Bu sezon değişiklik yaptık ve yolculuklarımıza ``Dolu Dolu Palas`` dediğimiz karavanımız ile çıkmaya başladık. Daha gidilecek çok yolumuz görecek çok yerimiz var. Yeter ki sizlerin bizlere desteği eksilmeden devam etsin.

Sizler hep beni ekranda gördünüz ama birde bu programın görünmeyen kahramanları var.

Kameramanımız Sinop`un Ayancık ilçesinin bağrından kopup gelen, top sakalından asla vazgeçmeyen Taner Omay, durmadan `` abi ne olur kasetler erken gelsin rahat rahat montajlayalım`` diyerek beni geren, Yalçın Aksoy, yaptığı montajın yanında arada ekrana verdiği yazılarla değme editörlere taş çıkartan Serkan Göktaş  ve karavanımızın kaptanı usta şoförümüz Mehmet Sade.

Dolu Dolu Anadolu ailesi olarak, hep birlikte nice güzel programlara derken Edirne`den Ardahan`a, 7`den 70`e bize destek veren herkse tüm ekibimiz adına selam ve sevgiler.”